О настави на даљину из угла родитеља и наставника
Анкетирали смо родитеље и наставнике са циљем да сазнамо њихове мишљење о настави на даљину .
Настојали смо да сазнамо:
- на које тешкоће наилазе родитељи а на које наставници у току наставе на даљину;
- на који начин се настава на даљину реализује;
- какав је однос ученика према оваквој врсти наставе;
- колико су родитељи задовољни начином на који се настава на даљину реализује у нашој школи;
- колико је оптерећење ученика по мишљењу родитеља и наставника;
- колико су наставници оспособљни за реализацију оваквог начина наставе.
Акетирање је било анонимно и реализовано је помоћу гоогле упитника.
РЕЗУЛТАТИ АНКЕТЕ РОДИТЕЉА
- Сналажење у настави на даљину
- Начин реализације наставе на даљину
- Однос ученика према настави на даљину по мишљењу родитеља
- Задовољство родитеља наставом на даљину
- Проблеми на који наилазе родитељи у току праћења наставе на даљину
- Оптерећеност ученика наставом на даљину
РЕЗУЛТАТИ АНКЕТЕ НАСТАВНИКА
- Број ученика који прате наставу на даљину
2. Однос ученика према настави на даљину по мишљењу наставника
- Начин реализације наставе на даљину
4. Сналажење у настави на даљину
5. Проблеми на који наилазе родитељи у току праћења наставе на даљину
6. Стручност наставника за реализацију наставе на даљину
7. Мишљење наставника о настави на даљину
8. Оптерећеност ученика наставом на даљину
9. Фреквенција ученика који редовно прате наставу на даљину
ЗАКЉУЧНА РАЗМАТРАЊА:
- 93% родитеља се добро сналази у настави на даљину, а највећи проблем представља дужина времена коју проводе као подршка својој деци (64,6%). И највећи број (63%) наставника се добро сналази док се преко 35% сналази уз помоћ колега. Време које је потребно за реализацију наставе и наставницима представља највећи проблем;
- Настава на даљину реализује се, по мишљењу највећег броја родитеља, комбинацијом више приступа (54%), праћењем ТВ часова тврди 36% родитеља док око 4% родитеља наводи гогле учионицу и вибер. И највећи број наставника (72,2% ) реализује наставу комбинацијом више приступа, а око 26% корити гогле учионицу.
- 77% родитеља тврди да њихова деца воле овакав вид наставе, 15,5 % да деца пробају да избегну али да знају да нема друго решење, 6% да су деца одушевљена а 1,5 % родитеља да се деца нису најбоље снашла. 85% наставника сматра да ученици имају позитиван однос према настави на даљину и да немају посебних тешкоћа у њеном праћењу.По мишљењу наставника (72,2%) преко 80% ученика свакодневно активно учествује у праћењу наставе.
- Да деца проводе у извршавању школских обавеза дневно од 1 до 2 сата тврди око 54% родитеља, док 33,5% родитеља тврди да је то више од 2 сата. И по питању оптерећења ученика мишљења родитеља и наставника су доста усаглашена. 50% наставника сматра да је деци потребно од 1 до 2 сата дневно за школске обавезе, а преко 40% да је потребно више од 2 сата.
- 47,6% родитеља сматра да је организација наставе на нивоу наше школе одлична, 52% да је добра док мање од 1 посто (4 родитеља) сматра да је непримерена. Садржај наставе родитељи оцењују на следећи начин: 40,3% сматра да је одличан, 59,6% да је добар, око 1% да је непримерен. Већина родитеља сматра да број часова наставе није оптерећење за ученике (40,3% да је одличан, 62,2% да је добар).
- Само 22,2 % наставника похађало је до сада семинаре са садржајима који су повезани са наставом на даљину. Преко 70 % има став да се наставни садржаји могу квалитетно усвојити на овај начин уколико су ученици заинтересовани док 20,4% сматра да то није могуће.
април, 2020. Марина Антонијевић, спец. педагогије