- Обраћамо се једни другима бираним речима.
- Искључиво разговором и договором решавамо међусобне сукобе.
- Сви пажљиво слушамо оног ко говори.
- Ако желимо да позајмимо туђу ствар увек питамо власника за дозволу.
- Чувамо школску имовину да нам дуже траје.
- Увек се придржавамо кућног реда школе.
ДА И НЕ У НАШОЈ ШКОЛИ
Да!
1.Сваки ученик треба да буде најбољи што може у:
УЧЕЊУ, ОПХОЂЕЊУ, ДРУГОВАЊУ
2. Сваки ученик у школу иде СВАКИ ДАН, а не скоро сваки дан и на СВАКИ ЧАС, а не на скоро сваки час.
3. Сваки ученик који није усвојио претходно правило оправдава своје изостанке ЈАВНО И РЕДОВНО.
4. Сваки ученик је другом ученику ПРАВИ ДРУГ.
5. Сваки ученик доприноси ХАРМОНИЧНОЈ И РАДНОЈ атмосфери свог одељења.
6. Сваки ученик са са ПУНИМ ПОШТОВАЊЕМ односи према учитељима, наставницима и осталим радницима школе
7. Сваки ученик СВЕСРДНО и РАДО учествује у раду школе, јер је њен драгоцени део.
8. Сваки ученик има своју столицу, свој део клупе, свој део зида, свој део школе и ЦЕЛУ ШКОЛУ коју чува као нешто своје, а своје се воли и о свом се брине.
9. Када то своје испрља, ишара, изгребе, сломи или изгуби, сваки ученик или његово одељење ПЛАЋА ОДШТЕТУ.
10.Сваки ученик који се потруди да буде најбољи, најактивнији у било којој области школског живота биће НАГРАЂЕН или ПОХВАЉЕН.
11. И најзад, сваки ученик се понаша као ученик док СМАЊЕНОМ ОЦЕНОМ ИЗ ВЛАДАЊА не докаже супротно
Не! (по азбучном реду)
Алкохол
Битке
Вређање
Галама , Гађање пролазника кроз прозор
Дрога
Ђубре по ходницима
Ескивирање обавеза
Жврљање клупа и зидова
Закашњавање
Исмевање другова
Јурцање по ходницима у време часова и време одмора
Крађа
Лаж
Љутња
Мржња
Неоправдани изостанци
Њупа на часу
Оговарање
Пљување, Пушење, Псовање
Разбијање
Свађа
Тужакање, Телефонирње током часа
Ћутање о насиљу
Узнемиравање наставе
Фалсификовање
Хвалисање
Цинкарење
Чуђење због сопствене кривице
Џаболебарење
Шврљање по граду у време часова
За непослушне су сами ученици смислили казне:
- Поразговарати са учеником
- Поразговарати са родитељем
- Поразговарти са директором
- Свако да плати штету коју је направио
- Да седи у првим клупама неограничено
- Дати им радне задатке после школе
- Ко ижврља клупу – нека је и риба
- Ко баца ђубре – нека га чисти
- Да буде три недеље редар
- Да помаже теткицама две недеље у свим пословима
- Да скупља отпадке по дворишту после великог одмора
- Ученик који вређа и бије свога друга да га води на колаче после школе
- Ученици који ломе цвеће,скидају и цепају паное, жврљају маркерима и фломастерима по зидовима школе у обавези су да све уништено врате у првобитно стање
- Смањити оцене из владања
- Јавно читање имена свих кажњених преко књиге обавештења и образлагање дисциплинских мера
- Коме све ово не помогне не треба да буде у нашој школи.